fredag 22 mars 2013

Andra dagen i Kaunas

Idag har vi varit på barnhemmet två gånger, en gång mellan 10-12 och en gång mellan 16.30-18. På förmiddagen så lekte vi först en stund och sen gick vi ut och gick en liten promenad. Vi tittade bland annat på bilen som vi åker i och den var väldigt spännande. Mindaugas testade att sitta i barnstolen som Asta har i sin bil. Det var lite läskigt, men det gick helt ok att testa och sitta i den. På eftermiddagen hade vi med oss datorn och tittade en liten snutt på Nalle Puh med svenskt tal :)  Sen visade vi lite bilder hemifrån huset. Vi köpte också med oss en bok med klistermärken som vi lekte med, mycket uppskattat.

Efter alla dessa intryck är vi nu helt slut. Jag (Malin) har dessutom blivit rejält förkyld. Asta sa åt mig att köpa någon medicin som tydligen ska vara bra, så den har jag druckit nu och alldeles snart ska vi lägga oss och mysa, pappan och jag :)

Kram från Dan och Malin



Några bilder från barnhemmets utomhusmiljö.

3 kommentarer:

Evelina sa...

Jag blir alldeles varm i hjärtat av detta. Längtar tills jag får träffa hela familjen <3

Anonym sa...

Underbar läsning! Krya på dig. Kram Kacka

Anne Berit sa...

Fantastisk att läsa och följa er... Blev helt tårögd då jag läste igår. Kram

Skicka en kommentar